www.CoolBody.pl

Marzec, 2015

now browsing by month

 

Odchudzanie: zbilansowana dieta źródłem sukcesu

Zbilansowana dieta

Wiele osób, które rozpoczyna dietę w celu zrzucenia kilogramów zaczyna od eliminacji tłuszczy.

Oczywiście nie ma nic z w tym złego jeżeli tłuszcze z których rezygnujemy będą pochodziły z fast foodów, chipsów i innego wysoko przetworzonego jedzenia, ale nie zapominajmy, że tłuszcze są nam również potrzebne do tego, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował.

Naszym sprzymierzeńcem są tłuszcze nienasycone.

Niestety wciąż często wybieramy diety eliminacyjne, dieta Kwaśniewskiego (dużo tłuszczu, trochę białka), słynna dieta Dukana (prawie samo białko), dieta owocowa (same węglowodany).

Niestety większość diet są jak tabletki na odchudzanie, czyli po prostu nieskuteczne. Chyba, że wierzyć, że schudniesz 17 kg beż ćwiczeń i zmiany odżywiania? hehe (reklama Vita Slim Proactive).

W efekcie tych diet owszem chudniemy, ale 90% odchudzających w pewnym momencie przerywa dietę, wyposzczony organizm ze składników, które odmawialiśmy mu przez kilka tygodni czy też miesięcy z podwójna siłą próbuje nadrobić straty, i tu właśnie pojawia się zmora wszystkich walczących z nadwagą bądź otyłością – jojo.

Przestraszony organizm, w obawie, że znowu zaczniemy się głodzić magazynuje każdą zjedzoną przez nas kalorie, odkłada na zapas, zamiast spalać energię na bieżąco. Zaczynamy tyć w błyskawicznym tempie.

Oczywiście schudniemy na diecie 1000-1300 kcal, ale można również schudnąć i dużo zdrowiej jedząc 1600-2200 kcal.

Odchudzanie może być smaczne. Powodzenie naszego odchudzania bardziej niż od kalorii zależy od dobrze zbilansowanej diety, bogatej we wszystkie potrzebne nam do życia składniki.

Dlatego nie eliminujmy żadnej grupy składników z naszej diety, jedzmy węglowodany, białka, oraz tłuszcze, które są nam również potrzebne do tego, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował, są między innymi niezbędne dla przyswajania witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E i K.

Na braku tłuszczy w diecie cierpi również skóra, pojawiają się szybciej zmarszczki, a u młodych kobiet może być to powodem zaniku miesiączki.

Ciekawa dieta chronometryczna

Dieta chronometryczna

Piękna i zgrabna sylwetka to marzenie większości kobiet. W pogoni za takim ideałem sięgają one po coraz to kolejne diety, które często skutkują jedynie silnym efektem jojo.

Jeżeli zależy nam na diecie, która przyniesie naprawdę dobre efekty a jednocześnie nie wycieńczy organizmu powinniśmy sięgnąć po dietę chronometryczną. Polega ona na spożywaniu posiłków zgodnie z zegarem biologicznym.

W diecie tej jemy w zasadzie wszystko to, co lubimy i jedzenie czego sprawia nam autentyczną przyjemność. Trzeba jednak pamiętać o tym, że określone produkty wolno nam spożywać o ściśle określonych porach.

I tak po przebudzeniu przez około dwie godziny możemy bez obaw zjeść żółty ser, tłustą wędlinę, pieczywo (najlepiej będzie jeśli zrezygnujemy z jasnego chleba), a nawet śmietanę. Czas między godziną 12 a 14 to pora na spożywanie bananów oraz produktów, w których znajduje się bardzo dużo skrobi.

W tym czasie sięgamy więc po ziemniaki, ale również makaron. Począwszy od godziny 12 aż do godziny 22 wolno nam zjadać chude mięso, ryby a także owoce morza, które są bardzo zdrowe. Przez cały dzień wolno natomiast jeść jajka.