www.CoolBody.pl

  • „Dietetyczne” produkty na odchudzanie?

    Odchudzanie to trend, który nie wychodzi z mody. A z uwagi na fakt, że mało kto z nas ma odpowiednie efekty po pierwszej diecie toRead More

    Learn More
  • Otyłość – odchudzanie czy leczenie

    Otyłość jest groźną i bardzo często występującą chorobą cywilizacyjną. Do jej powstawania przyczynia się współczesny tryb życia i nieumiejętność zapanowania nad zgubnymi zjawiskami skutkującymi nałogowymRead More

    Learn More

„Dietetyczne” produkty na odchudzanie?

Bułka z czekoladą

Odchudzanie to trend, który nie wychodzi z mody. A z uwagi na fakt, że mało kto z nas ma odpowiednie efekty po pierwszej diecie to próbuje zazwyczaj kolejnych sposobów na schudnięcie.

Dla producentów żywności takie osoby to prawdziwe kopalnie złota. To właśnie dzięki nim ich zarobki wyskoczyły do góry. Zauważyli oni trend, który się utrzymuje i zdecydowali się z tego skorzystać.

Nie mieli zbyt wiele pracy, po prostu do stworzonych już podstawowych produktów dodali magiczne słówko „light”. Daje nam ono do zrozumienia, że mamy do czynienia z żywnością czy też napojami, które absolutnie nie posiadają kalorii, a ich spożywanie jest odpowiednie szczególnie dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy.

Czy faktycznie są one tak zdrowe?

Niestety nie. W większości przypadkach jest to typowy chwyt marketingowy, który ma za zadanie zwabić coraz większą liczbę osób do zakupu. Liczą się tylko u wyłącznie zyski.

Oczywiście smak owych produktów różni się znacząco od tych podstawowych, ponieważ ich skład jest zmieniony. Zazwyczaj do napojów dodawane są słodziki, które wcale nie są zdrowsze od cukru. A poza tym istnieje wiele innych składników, które również nie należą do najzdrowszych.

Poza tym naukowcy wykonali badania, które zasugerowały, że nie powinniśmy pić i jeść tylko takich produktów. Może to doprowadzić do wielu chorób. Tak nieodpowiednie zachowanie producentów zraża ludzi do kupowania prawdziwych produktów, które są produkowane naturalnie i faktycznie możemy je nazwać produktami light.

Mimo wszystko jako konsumenci musimy być świadomi tego co kupujemy, a zakup niektórych tych produktów nie jest odpowiednie. Na szczęście odchodzimy od ich kupowania.

Nasza świadomość kupowania odpowiedniej żywności wzrasta. Dzięki temu nabywamy zdrową, naturalną żywność. A przy tym nie faszerujemy się marketingowymi sloganami, które mają na celu jedynie duży zarobek.

Dużo lepiej sięgnąć np. po suszone jagody goji albo w formie ekstraktu tak jak piszą na tej stronie – http://www.diet-way.pl/jagody-goji-opinia/ Owoce goji mają bardzo dużo cennych właściwości i witamin, które wspomagają odchudzanie.

Nie wierzmy we wszystkie dietetyczne produkty, gdyby takie istniały z pewnością większości z nas by je spożywało i cieszyło się nienaganną sylwetką.

Otyłość – odchudzanie czy leczenie

Otyłość - odchudzanie czy leczenie

Otyłość jest groźną i bardzo często występującą chorobą cywilizacyjną. Do jej powstawania przyczynia się współczesny tryb życia i nieumiejętność zapanowania nad zgubnymi zjawiskami skutkującymi nałogowym objadaniem się pokarmami, które trudno uznać za wartościowe.

Uważa się co prawda, że w kilkudziesięciu procentach (od 30 do 70%) otyłość bywa uwarunkowana genetycznie jednak pozostałe 70 do 30% to czynniki środowiskowe, na które możemy mieć wpływ.

W przypadku osób otyłych, trudno mówić o odchudzaniu, zwykłe odchudzanie się nie sprawdzi.

Osoby te powinny być leczone – toteż od pewnego czasu kładzie się nacisk właśnie na leczenie, choć trzeba uczciwie przyznać, że większość lekarzy pierwszego kontaktu wciąż tę chorobę bagatelizuje, zalecając swoim pacjentom jedynie przejście na dietę i zwiększenie aktywności fizycznej.

U osób ze znacznym stopniem otyłości takie zalecenie ogólne nie tylko nie skutkuje, ale może wiązać się nawet z pewnymi zagrożeniami zdrowotnymi.

Reklama: Zobacz video opinie o Zielonej Kawie, która pozwoli Ci zdrowo i skutecznie schudnąć!

Czym jest ta choroba?

Otyłość definiuje się jako chorobę ogólnoustrojową, która objawia się zwiększeniem masy ciała znacznie powyżej przyjętą normę, przy czym zwiększenie to następuje wskutek wzrostu stopnia otłuszczenia organizmu. To nadmiar tkanki tłuszczowej jest podstawowym wyznacznikiem otyłości.

Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji stwierdzono, że znaczne otłuszczenie organizmu jest stanem patologicznym, zagrażającym zdrowiu i skracającym długość życia. Na tej podstawie (dodając do tego inne przesłanki) stwierdzono, że otyłość jest chorobą i wymaga leczenia.

Leczenie otyłości

W każdym przypadku jednym z filarów jest dieta, ale w leczeniu otyłości nie stosuje się powszechnie znanych i najczęściej przecenianych diet odchudzających. Bezpieczne odchudzanie osób otyłych polega na stosowaniu diet opracowanych indywidualnie pod kątem każdego pacjenta.

Jest to o tyle istotne, że otyłość bardzo często współistnieje z innymi chorobami (będącymi jej następstwem) toteż wszelkie diety powinny również uwzględniać wymogi tych chorób. Diety odchudzające dla osób otyłych najczęściej zakładają ubytki wagi na poziomie od 0. 5 do 1. 0 kg tygodniowo i takie tempo odchudzania uznawane jest za optymalne.

Kuracja odchudzająca wymaga też aktywności fizycznej, a rodzaj ćwiczeń dobierany jest pod kątem preferencji i możliwości pacjenta. Ruch ułatwia spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej, poprawia wydolność i kondycję organizmu, zwiększa efektywność odchudzania.

W uzasadnionych przypadkach otyłość leczona jest farmakologicznie i chirurgicznie. Dzieje się tak zazwyczaj wtedy, gdy filary odchudzania nie przynoszą efektów, bądź zagrożenie dla zdrowia i życia jest na tyle wysokie, iż operacja bądź stosowanie leków wiąże się z mniejszym ryzykiem.

W każdym przypadku leczenie otyłości warto wspomóc psychoterapią.

Jak sprawić by nasze posiłki były bardziej dietetyczne?

Posiłki dietetyczne

Osoby przechodzące na dietę czy też rozpoczynające proces odchudzania często zastanawiają się jak schudnąć ale jednocześnie uniknąć drakońskich diet i nie rezygnować z dawnych posiłków.

Istniej parę produktów czy też dodatków, które możemy usunąć z przepisów kulinarnych nie zmieniając zbytnio smaku posiłku, a czyniąc go bardziej dietetycznym. Podstawową sprawą jest to na czym smażymy nasze potrawy np. mięsa.

Warto tradycyjny tłuszcz jak olej rzepakowy czy też słonecznikowy zastąpić olejem kokosowym, który jest zdecydowanie zdrowszym tłuszczem. Tak usmażone mięso będzie mniej kaloryczne i zdecydowanie zdrowsze. Warto również zastanowić się na czym smażymy.

Tradycyjną patelnie śmiało można zastąpić grillową. Kolejną istotną sprawą jest dodatek soli, która sprzyja zatrzymaniu wody w organizmie, a co za tym idzie powoduje odkładanie się dodatkowych kilogramów.

Ograniczenie soli powinno minimalnie wpłynąć na smak potrawy, a uczyni ją zdrowszą. Dodatkowo będąc na diecie warto zrezygnować z tzw. dosalania potraw. Istotne jest również jakim sosem polewamy nasze potrawy np. mięsa, ziemniaki.

Śmietanę w sosie można zastąpić jogurtem naturalnym dodatkowo można zmniejszyć ilość mąki dodawanej do sosu.

Tak naprawdę w głównej mierze nie tyjemy od mięs i ziemniaków tylko od tłustych i mącznych sosów którymi te potrawy polewamy. Podobnie jest w przypadku słodkich wypieków, cukier można zastąpić naturalnym cukrem brzozowym – ksylitolem, który jest mniej kaloryczny i znacznie zdrowszy od tradycyjnego cukru. Możemy go również używać do herbaty czy kawy.

Organizm, który będzie stopniowo spożywał coraz mniej cukru wkrótce się przyzwyczai do mniejszej ilości i potrawy, które dawniej słodziliśmy dużą ilością cukru będą dla nas za słodkie.

Kolejnym dobrym rozwiązaniem jest wybór pieczywa którego w naszym kraju spożywa się bardzo dużo szczególnie na śniadania i kolacje. Prostym rozwiązaniem może być zamienienie zwykłego białego pieczywa na pełnoziarniste.

I to by było na tyle.

Odpowiem jeszcze na pytanie czytelniczki, które dostałam na mailu: – Jaki suplement polecasz na odchudzanie, czy Calominal jest skuteczny? Szukając opinie o Calominal można znaleźć podzielne zdania, czy ty go polecasz?

Odp: Szczerze mówiąc nie polecam żadnych konkretnych suplementów na odchudzanie, ponieważ one i tak pomogą nam w małym stopniu. Najważniejsze jest odżywianie oraz ćwiczenia.

Można natomiast wspomagać swój organizm witaminami i minerałami również w suplementach, co osobiście robię, jednak nie ma to celu szybszego chudnięcia, a wyłącznie utrzymanie zdrowego organizmu.

Genetyka a odchudzanie

Wiele kobiet i mężczyzn na świecie zastanawia się jak schudnąć. To jest coś co nie daje nam spokoju za każdym razem jak widzimy nasze odbicie w lustrze, w sklepowej witrynie czy nawet w okularach znajomego. Read More

Koniec z nadwagą!

Koniec z nadwagą

Niechciane kilogramy, których pozbyłaś się z takim trudem, po jakimś czasie są z Tobą z powrotem? Co gorsze, naprawdę tracisz już zapał i chęci, żeby znowu podjąć z nimi walkę?

Pora na trochę teorii, dzięki której masz szanse schudnąć raz na zawsze. Niemożliwe? Przeczytaj i wciel nasze rady w życie. Efekt murowany.

Dlaczego one ciągle wracają?

W większości przypadków winną efektu jo-jo jest niestety sama odchudzająca się. Kilka kilogramów w dół, dwa centymetry mniej w biodrach i w euforii zapominamy, o co w tym wszystkim naprawdę chodzi.

Ruch i zdrowe posiłki to połowa sukcesu. Ta druga, często trudniejsza, to zmiana trybu życia i sposobu myślenia. Nawet jeśli obecnie jesteś ulubioną klientką osiedlowej siłowni, gwarantujemy, że powrót na kanapę z paczką chipsów, szybko przyniesie rozpaczliwe skutki.

Zjedz coś

Nie mam tu na myśli tabletek odchudzających, które i tak Ci nie pomogą. Ostatnio przyjaciółka widziała reklamę pigułek Therm Line Fast i zapytała mi się, czy to wystarczy, by schudła… Wyśmiałam ją na całą ulicę.

Nie myśl, że tabletki same Cię odchudzą, to bajki! Musisz zacząć jeść zdrowe pokarmy!

Na śniadanie nie masz czasu, w pracy kawa za kawą i przegryziony w pośpiechu batonik albo bułka. Potem już za późno na obiad, więc kończy się na szybkiej kolacji. Następnego dnia znowu mała głodówka.

Wprawdzie trochę słabo się czujesz, nie możesz na niczym się skoncentrować i znowu boli Cię głowa, ale to pewnie przez te zmiany pogody.

Skończ z takim myśleniem i zjedz porządne śniadanie, doby obiad i lekką kolację. Nie tylko poczujesz się w końcu lepiej, ale także dasz organizmowi szansę na włączenie przemiany materii.

Kiedy nic nie jesz, uzyskujesz dokładnie odwrotny efekt. Organizm zamiast spalać, robi zapasy, bo nie wie, kiedy dostanie następny posiłek. Proste, a jednak ciągle o tym zapominamy.

Ruchy proste i ruchy złożone

Dwa razy w tygodniu biegasz na zumbę, a w piątek łatwiej spotkać cię na basenie niż w barze przy drinku. Uważasz się za aktywną osobę, a mimo tego spadek wagi nie jest zbyt spektakularny?

Po pierwsze, zastanów się czy na pewno dobrze dobrałaś stopień wysiłku. Po drugie, uzbrój się w cierpliwość. To co robisz teraz, nawet jeśli nie widać efektów natychmiast, już niebawem zaprocentuje.

Często zapominamy też o całkowitym bilansie energetycznym. Co z tego jeśli spalisz nawet kilkaset kalorii, jeśli przez resztę czasu siedzisz za biurkiem i w samochodzie?

Nasza codzienna „ruchliwość” ma duże znaczenie w procesie chudnięcia. Nawet mały spacer przy każdej okazji czy zamiana windy na schody może bardzo przysłużyć się Twojej diecie.

Małe sztuczki, wielkie rezultaty

Wykorzystaj też stare, sprawdzone sposoby. Pij dużo niegazowanej wody mineralnej, wybieraj produkty bogate w błonnik oraz takie, które podkręcą Twój metabolizm. Jeśli czujesz się osłabiona, sięgnij po suplement diety albo preparat wspomagający odchudzanie.

Nie zapomnij też o kontrolowaniu podstępów, ale nie częściej niż raz na tydzień, a także o małych nagrodach. Twoja nowa figura będzie przecież potrzebować sukienki w mniejszym rozmiarze, prawda? Powodzenia!

Odchudzanie: zbilansowana dieta źródłem sukcesu

Zbilansowana dieta

Wiele osób, które rozpoczyna dietę w celu zrzucenia kilogramów zaczyna od eliminacji tłuszczy.

Oczywiście nie ma nic z w tym złego jeżeli tłuszcze z których rezygnujemy będą pochodziły z fast foodów, chipsów i innego wysoko przetworzonego jedzenia, ale nie zapominajmy, że tłuszcze są nam również potrzebne do tego, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował.

Naszym sprzymierzeńcem są tłuszcze nienasycone.

Niestety wciąż często wybieramy diety eliminacyjne, dieta Kwaśniewskiego (dużo tłuszczu, trochę białka), słynna dieta Dukana (prawie samo białko), dieta owocowa (same węglowodany).

Niestety większość diet są jak tabletki na odchudzanie, czyli po prostu nieskuteczne. Chyba, że wierzyć, że schudniesz 17 kg beż ćwiczeń i zmiany odżywiania? hehe (reklama Vita Slim Proactive).

W efekcie tych diet owszem chudniemy, ale 90% odchudzających w pewnym momencie przerywa dietę, wyposzczony organizm ze składników, które odmawialiśmy mu przez kilka tygodni czy też miesięcy z podwójna siłą próbuje nadrobić straty, i tu właśnie pojawia się zmora wszystkich walczących z nadwagą bądź otyłością – jojo.

Przestraszony organizm, w obawie, że znowu zaczniemy się głodzić magazynuje każdą zjedzoną przez nas kalorie, odkłada na zapas, zamiast spalać energię na bieżąco. Zaczynamy tyć w błyskawicznym tempie.

Oczywiście schudniemy na diecie 1000-1300 kcal, ale można również schudnąć i dużo zdrowiej jedząc 1600-2200 kcal.

Odchudzanie może być smaczne. Powodzenie naszego odchudzania bardziej niż od kalorii zależy od dobrze zbilansowanej diety, bogatej we wszystkie potrzebne nam do życia składniki.

Dlatego nie eliminujmy żadnej grupy składników z naszej diety, jedzmy węglowodany, białka, oraz tłuszcze, które są nam również potrzebne do tego, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował, są między innymi niezbędne dla przyswajania witamin rozpuszczalnych w tłuszczach: A, D, E i K.

Na braku tłuszczy w diecie cierpi również skóra, pojawiają się szybciej zmarszczki, a u młodych kobiet może być to powodem zaniku miesiączki.

Ciekawa dieta chronometryczna

Dieta chronometryczna

Piękna i zgrabna sylwetka to marzenie większości kobiet. W pogoni za takim ideałem sięgają one po coraz to kolejne diety, które często skutkują jedynie silnym efektem jojo.

Jeżeli zależy nam na diecie, która przyniesie naprawdę dobre efekty a jednocześnie nie wycieńczy organizmu powinniśmy sięgnąć po dietę chronometryczną. Polega ona na spożywaniu posiłków zgodnie z zegarem biologicznym.

W diecie tej jemy w zasadzie wszystko to, co lubimy i jedzenie czego sprawia nam autentyczną przyjemność. Trzeba jednak pamiętać o tym, że określone produkty wolno nam spożywać o ściśle określonych porach.

I tak po przebudzeniu przez około dwie godziny możemy bez obaw zjeść żółty ser, tłustą wędlinę, pieczywo (najlepiej będzie jeśli zrezygnujemy z jasnego chleba), a nawet śmietanę. Czas między godziną 12 a 14 to pora na spożywanie bananów oraz produktów, w których znajduje się bardzo dużo skrobi.

W tym czasie sięgamy więc po ziemniaki, ale również makaron. Począwszy od godziny 12 aż do godziny 22 wolno nam zjadać chude mięso, ryby a także owoce morza, które są bardzo zdrowe. Przez cały dzień wolno natomiast jeść jajka.